Är Everwild konfliktfritt?
Jag får ett mer och mer komplicerat förhållande med Rare på äldre dar. Jag älskade studion under Nintendos regi och Viva Pinata var jäkligt underhållande men Nut’s & Bolts var inte min grej, likaså med Sea of Theives även om jag gillar det konceptuellt.
Deras nästa spel, Everwild, ser väldigt soft ut, men vad är det egentligen? Det ser ut som en mysigare version av bortglömda Wild av Michel Ancel, om det är någon som fortfarande minns det. Fyra närvarande karaktärer och nätkoderfarenheten med Sea of Thieves får mig dock att ana att Rare åter gör ett multiplayer-spel. Det slänger upp en del varningsflaggor för min egen del då detta inte riktigt tilltalar min föredragna spelstil.
SE NYA TRAILERN: Utforska den magiska vildmarken i Everwild
Men frågan är om de bara håller på att skapa ett mer sagolikt Monster Hunter eller kan det vara så att Everwild är ett spel fritt på konflikt på det viset att saker huvudsakligen inte avgörs med vapen och våld? Det ser nästan så ut i videomaterialet vi hittills sett och då allt är så naturvänligt och spirituellt. Det vore onekligen spännande och en frisk fläkt i dagens mer brutala spelklimat, för att inte säga lockande.
Jag hoppas på att framtida demonstrationer förklarar mer och framförallt inte gör mig besviken.
Kommentarer